CERTIFICERING

Kwaliteit is van groot belang voor vereniging De Vierkante Meter. We willen dat u kunt rekenen op betrouwbare, eenduidige meetrapporten. Daarom leggen we de lat hoog. Dit jaar introduceren we de certificeringsregeling ‘Oppervlaktebepalingen conform NEN 2580 en NTA 2581’. Deze regeling bevat strenge kwaliteitseisen en wordt gehandhaafd door certificatie-instelling SKG-IKOB. Per 31 maart 2019 moeten al onze leden gecertificeerd zijn.

Verzekerd van kwaliteit
De certificering is een kwaliteitsgarantie. Hiermee tillen we de kwaliteit in onze branche naar een hoger niveau. Ook is het een controlemiddel voor leden onderling. Wie lid is van vereniging De Vierkante Meter, weet zeker dat hij tot de beste aanbieders van NEN 2580-meetrapporten behoort.

Eisen
Onze leden hebben gezamenlijk de certificeringseisen opgesteld. Deze gaan onder andere over werkprocessen en rapporteringswijze. Onafhankelijke certificatie-instelling SKG-IKOB controleert meerdere keren per jaar of een lid aan de eisen voldoet. Zij doet een audit op kantoor, een audit op een meetlocatie en een aantal audits op afstand.

Alle leden gecertificeerd
Het jaar 2018 is voor de vereniging het jaar van de certificering. Per 31 maart 2019 moeten alle huidige leden gecertificeerd zijn. Op dit moment bereiden zij zich voor op het certificeringstraject. Bedrijven die zich vanaf nu inschrijven als lid, gaan direct het traject in. Iedereen die gecertificeerd is, mag ons keurmerk dragen.

Heeft u een betrouwbare NEN 2580-meting en een kwalitatief hoogwaardig meetrapport nodig?
Ga dan naar onze ledenpagina en neem contact op met een lid bij u in de buurt.